Kultajyviä ammentamaan!

praktikumiohjaajiksi hakeutuvien motiivit yliopiston ja koulun yhteistyön edellytysten luotaajina

Avainsanat: Helsingin yliopisto, opettajankoulutus - opetusharjoittelu, opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746], opetusharjoittelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p10747], harjoittelukoulut [http://www.yso.fi/onto/yso/p13449], motiivit (vaikuttimet) [http://www.yso.fi/onto/yso/p38390]

Abstrakti

Artikkelissa kerrotaan tutkimuksesta, jonka keskeinen tutkimuskysymys on: Mitkä ovat kenttäkouluverkostoon pyrkivien opettajien keskeisimmät motiivit ryhtyä opetusharjoitteluyhteistyöhön yliopiston kanssa? Artikkelissa myös verrataan koulukentän ja yliopiston välistä yhteistyömuotoa muualla maailmassa toteutettuihin kumppanuuksiin ja niistä saatuihin kokemuksiin. – Helsingin yliopiston opettajankoulutuksessa on vuodesta 2002 lähtien kehitetty yhteistyötä erilaisten kentän oppilaitosten kanssa luomalla nk. kenttäkouluverkosto.

Viittaaminen
Syrjäläinen, E., & Jyrhämä, R. (2008). Kultajyviä ammentamaan! praktikumiohjaajiksi hakeutuvien motiivit yliopiston ja koulun yhteistyön edellytysten luotaajina. Aikuiskasvatus, 28(4), 268–277. https://doi.org/10.33336/aik.93843