Historiallinen murros ja aikuiskasvatuksen tutkimus

Avainsanat: aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], vapaa sivistystyö [http://www.yso.fi/onto/yso/p12170], historia [http://www.yso.fi/onto/yso/p1780], tutkimuspolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p13672], tiedepolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p13670], elinikäinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p6262]

Abstrakti

”Aikuiskoulutuksesta tai oikeammin elinikäisestä oppimisesta on tullut koulutuspolitiikan ja kasvatuksen kärkihanke niin maailmalla ja ylikansallisissa järjestöissä kuin Suomessa. Keskeisenä osana tietotalouden ydintä, oppivaa yhteiskuntaa, oppivaa tiesmitä oppiminen nähdään rajattomana mahdollisuutena. Yksi asia on hukassa. Miten tämä maailmankaikkeuden uusi utopia toteutuu? Jos tieteen ja tutkimuksen tehtävänä on paljastaa todellisuus naamioiden, lupausten ja toiveiden alta, tulee meidän näyttää, onko aikuiskasvatuksen keisarilla vaatteet yllään”, kirjoittaa professori Risto Rinne.

Viittaaminen
Rinne, R. (2010). Historiallinen murros ja aikuiskasvatuksen tutkimus. Aikuiskasvatus, 30(4), 250–255. https://doi.org/10.33336/aik.93893