Opinto-ohjelmien hallinnan ja kehittämistyön haasteita ja mahdollisuuksia

  • Kirsi Korpiaho Aalto-yliopisto
  • Hans Mäntylä Aalto-yliopisto
Avainsanat: ohjelmatyöskentely, yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], kehittäminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p4230], Bolognan prosessi [http://www.yso.fi/onto/yso/p20814], poikkitieteisyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p11917], opiskelijavalinnat [http://www.yso.fi/onto/yso/p4435], opinto-ohjaus [http://www.yso.fi/onto/yso/p14999], vertaistuki [http://www.yso.fi/onto/yso/p12878], opinto-ohjelmat [http://www.yso.fi/onto/yso/p20264], korkeakouluhallinto [http://www.yso.fi/onto/yso/p18121], opinto-oppaat [http://www.yso.fi/onto/yso/p6081]

Abstrakti

Tarkastelemme opinto-ohjelmien hallintaa ja kehittämistä yliopistoissa tehtävänä arkisena työnä. Haluamme kiinnittää huomiota siihen, millaista tämä työ on käytännössä ja kuka tai ketkä sitä oikein tekevät. Haluamme herättää keskustelua, miten voisimme ymmärtää kollegojemme vastaavaa työtä tässä monien mahdollisuuksien ja pakkojen maailmassa.

Kirjoittajien biografiat

Kirsi Korpiaho, Aalto-yliopisto

KTM, tutkija
Aalto-yliopisto/ Helsingin kauppakorkeakoulu

Hans Mäntylä, Aalto-yliopisto

KTT, yliassistentti, ohjelmajohtaja
Aalto-yliopisto/ Helsingin kauppakorkeakoulu

Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
helmi 15, 2012
Viittaaminen
Korpiaho, K., & Mäntylä, H. (2012). Opinto-ohjelmien hallinnan ja kehittämistyön haasteita ja mahdollisuuksia. Aikuiskasvatus, 32(1), 39–49. https://doi.org/10.33336/aik.93968