Miksi työmarkkinoiden ja kielikoulutuksen tarpeet eivät kohtaa?

Avainsanat: Languages for Jobs -työryhmä, työmarkkinat [http://www.yso.fi/onto/yso/p8831], työelämä [http://www.yso.fi/onto/yso/p16262], koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p84], koulutuspolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p249], ammattitaito [http://www.yso.fi/onto/yso/p9365], kielitaito [http://www.yso.fi/onto/yso/p5797], kieli ja kielet [http://www.yso.fi/onto/yso/p556], koulutustarjonta [http://www.yso.fi/onto/yso/p9235], osaaminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p8343], vieraskielinen opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p12222]

Abstrakti

Luopumalla eri kielten lokeroajattelusta ja omaksumalla uudenlainen näkemys kielten opiskeluun tuotettaisiin suurempaa kielitaitohyötyä niin työelämässä kuin sen ulkopuolellakin. Language for Jobs työryhmä on etsinyt ratkaisuja kielitaitotarpeiden ja kielikoulutuksen tarjonnan kohtaamisen ongelmiin.

Kirjoittajien biografiat

Taina Saarinen, Jyväskylän yliopisto

tutkijatohtori (SA), dosentti

Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto

Marita Härmälä, Jyväskylän yliopisto

FT, tutkija

Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto

Viittaaminen
Saarinen, T., & Härmälä, M. (2012). Miksi työmarkkinoiden ja kielikoulutuksen tarpeet eivät kohtaa?. Aikuiskasvatus, 32(2), 137–144. https://doi.org/10.33336/aik.93982