Työssä kehittyminen tietotyöntekijän oikeutena ja velvollisuutena

  • Tiina Saari
Avainsanat: tietotyö, asiantuntijat [http://www.yso.fi/onto/yso/p12104], tietovaltaiset organisaatiot [http://www.yso.fi/onto/yso/p272], täydennyskoulutus, jatkokoulutus, työnantajat, työntekijät, menestystekijät, urakehitys, ammatillinen kehitys, elinikäinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p6262], psykologinen sopimus, vastavuoroisuus

Abstrakti

Onko työssä kehittyminen työntekijän oikeus vai työnantajan asettama velvollisuus? Tietotyössä se on osa psykologista sopimusta, johon kuuluu kaksisuuntaisuus ja vastavuoroisuus. Yleensä työntekijä kuitenkin itse huolehtii omien oikeuksiensa toteutumisesta, kuten lisäkouluttautumisesta.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
touko 15, 2013
Viittaaminen
Saari, T. (2013). Työssä kehittyminen tietotyöntekijän oikeutena ja velvollisuutena. Aikuiskasvatus, 33(2), 95–106. https://doi.org/10.33336/aik.94031