Onko metodilla väliä?

kokemuksia organisaation kehittämisen arvioinnista

  • Merja Ikonen-Varila
  • Liisa Myyry
  • Sari Salojärvi
  • Päivi Tynjälä
Avainsanat: organisaatiot [http://www.yso.fi/onto/yso/p272], oppiva organisaatio, kehittäminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p4230], osaaminen, oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], arviointi, tutkimusmenetelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p415]

Abstrakti

Artikkelissaan kirjoittajat tarkastelevat organisaation kehittämiseen liittyvää tutkimusta tutkimusmetodisesta näkökulmasta. He päätyvät esittämään esittelemänsä empiirisen tutkimuksen pohjalta, että hedelmällisin ratkaisu organisaation kehittämisen tutkimukseen voisi monesti olla yhdistelmämetodinen lähestymistapa, jossa tehdään sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia analyysejä ja tarkastellaan niitä toisiinsa suhteuttaen. – Artikkelissa tarkastellaan työministeriön alaisen TYKES-ohjelman Osaamisen johtamisen oppimisverkosto-hankkeen TOIVO:n (työelämän osaamisen ja ihmisten oppimisverkosto) vaikutuksia kolmessa hankkeeseen osallistuneessa työorganisaatiossa.
Viittaaminen
Ikonen-Varila, M., Myyry, L., Salojärvi, S., & Tynjälä, P. (2009). Onko metodilla väliä? kokemuksia organisaation kehittämisen arvioinnista. Aikuiskasvatus, 29(1), 24–42. https://doi.org/10.33336/aik.94167