Onko metodilla väliä?
kokemuksia organisaation kehittämisen arvioinnista
Avainsanat:
organisaatiot [http://www.yso.fi/onto/yso/p272], oppiva organisaatio, kehittäminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p4230], osaaminen, oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], arviointi, tutkimusmenetelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p415]
Abstrakti
Artikkelissaan kirjoittajat tarkastelevat organisaation kehittämiseen liittyvää tutkimusta tutkimusmetodisesta näkökulmasta. He päätyvät esittämään esittelemänsä empiirisen tutkimuksen pohjalta, että hedelmällisin ratkaisu organisaation kehittämisen tutkimukseen voisi monesti olla yhdistelmämetodinen lähestymistapa, jossa tehdään sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia analyysejä ja tarkastellaan niitä toisiinsa suhteuttaen. – Artikkelissa tarkastellaan työministeriön alaisen TYKES-ohjelman Osaamisen johtamisen oppimisverkosto-hankkeen TOIVO:n (työelämän osaamisen ja ihmisten oppimisverkosto) vaikutuksia kolmessa hankkeeseen osallistuneessa työorganisaatiossa.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Feb 15, 2009
Viittaaminen
Ikonen-Varila, M., Myyry, L., Salojärvi, S., & Tynjälä, P. (2009). Onko metodilla väliä? kokemuksia organisaation kehittämisen arvioinnista. Aikuiskasvatus, 29(1), 24–42. https://doi.org/10.33336/aik.94167