Oppimisen laatu ja opiskelun joustavuus: ohjauksellisen pedagogiikan ydin
monimuoto-opetuksesta kohti blended learning -toteutusta
Avainsanat:
Jyväskylän yliopisto, avoin yliopisto [http://www.yso.fi/onto/yso/p10855], yliopistopedagogiikka, monimuoto-opetus, monimuoto-opiskelu, ohjaus
Abstrakti
Blended learning Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa kuvataan blended learningin ajatusta käsitteellä ohjauksellinen pedagogiikka. Se edustaa pedagogisia ratkaisuja, jotka tukevat opiskelijan aktiivista ja yksilöllistä oppimista sekä tarjoavat joustavia opiskelumahdollisuuksia. Toisaalta sillä ymmärretään opettajan pedagogista taitoa organisoida opetus siten, että opiskelijan oppimispolku olisi eheä, mielekäs ja tuottaisi hyviä oppimistuloksia.
Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
Sep 15, 2009
Viittaaminen
Jääskelä, P. (2009). Oppimisen laatu ja opiskelun joustavuus: ohjauksellisen pedagogiikan ydin: monimuoto-opetuksesta kohti blended learning -toteutusta. Aikuiskasvatus, 29(3), 223–228. https://doi.org/10.33336/aik.94199