Henkilöstökoulutuksen tämän hetken ongelmia
Avainsanat:
henkilöstökoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p296], aikuisdidaktiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4928], ammatillinen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p9700], didaktiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4930], aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], ammatillinen tieto [http://www.yso.fi/onto/yso/p6267],
Abstrakti
Henkilöstökoulutuksen tärkeimmäksi ongelmaksi nähdään pätevän toimintaa ohjaavan ammattiopetuksen didaktiikkaa koskevan teoreettisen tiedon ja tutkimuksen puuttuminen. Tällöin sattumanvaraisesti valitaan koulutusta koskevat mallit ja teoreettiset näkemykset. Koska henkilöstökoulutukselta vaaditaan yhä suurempaa tehokkuutta, tarvitaan sen suunnittelun pohjaksi teoreettisesti perusteltua didaktisia kokonaisnäkemystä ja entistä laajempaa tieteellisen tiedon soveltamista.
Viittaaminen
Virkkunen, J. (1981). Henkilöstökoulutuksen tämän hetken ongelmia. Aikuiskasvatus, 1(2), 51–53. https://doi.org/10.33336/aik.96182