Korkeakoulujen keskityttävä tieteellisyyteen
Avainsanat:
avoin korkeakoulu [http://www.yso.fi/onto/yso/p15998], tasa-arvo [http://www.yso.fi/onto/yso/p2399], tieteellinen tieto [http://www.yso.fi/onto/yso/p7837], tutkimustieto [http://www.yso.fi/onto/yso/p27006], korkeakoulut [http://www.yso.fi/onto/yso/p1030], yleissivistävä koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p12690], korkea-asteen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p3390],
Abstrakti
Artikkelin lähtökohtana on valmistunut Avoimen korkeakoulun toimikunnan mietintö. Kirjoittajat näkevät, että mietinnössä ei ole riittävästi selvitetty avoimen korkeakouluopetuksen tarvetta eikä se anna riittävää pohjaa tasa-arvopyrkimysten toteutumiselle. Korkeakouluopetus voi tapahtua vain tieteellisessä ilmapiirissä, tiedeyhteisössä, joka rakentuu tutkimukselle. Artikkelissa on myös kuvattu laajemmin korkeakoulujen asemaa aikuiskoulutuksessa.
Viittaaminen
Heinonen, A., & Mäkelä, K. (1981). Korkeakoulujen keskityttävä tieteellisyyteen. Aikuiskasvatus, 1(3–4), 102–104. https://doi.org/10.33336/aik.96194