Aikuiskoulutuksen kokeilu- ja tutkimustoiminnan nykytila ja kehittämistarve
Avainsanat:
aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], opetuskokeilut [http://www.yso.fi/onto/yso/p26584], kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], tutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p183], tutkimuspolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p13672],
Abstrakti
Artikkeli on katsaus aikuiskoulutuksen kokeilu- ja suunnittelutoimintaan. Artikkelissa selvitetään aikuiskoulutuskomitean tutkimus- ja kokeilutoimintaan liittyviä esityksiä, jotka edelleenkin ovat ajankohtaisia. Komitea esitti aikuiskoulutuksen tutkimuspoliittisen kokonaisohjelman laatimista, tutkimuksen lähtökohtien ja painopistesuuntien määrittelemistä sekä tutkimuksen organisointia ja rahoitusta. Vuonna 1979 asetettu aikuiskoulutuksen va. kehittämisorganisaatio on yleissuunnitelmassaan sijoittanut aikuiskoulutuksen tutkimusta käsittelevän projektin alkavaksi toisessa vaiheessa, eli vuoden 1982 aikana. Kehittämistoiminnan ensimmäisen vaiheen projekteihin sisältyy kuitenkin monenlaista tutkimusta, kokeilua ja selvitystyötä.
Viittaaminen
Huuhka, K. (1982). Aikuiskoulutuksen kokeilu- ja tutkimustoiminnan nykytila ja kehittämistarve. Aikuiskasvatus, 2(1), 21–24. https://doi.org/10.33336/aik.96207