Unkarin aikuiskasvatuksen teoreettisia ja käytännöllisiä lähtökohtia

  • Jukka Tuomisto Tampereen yliopisto
Avainsanat: aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], elinikäinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p6262], jatkuva koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p14966],

Abstrakti

Artikkelissa esitellään Unkarin aikuiskasvatuksen asemaa yliopistollisena oppiaineena, tutkimusalueena ja käytännön toimintamuotona. Lisäksi selvitetään aikuiskasvatuksen peruskäsitteistöä ja niitä jatkuvan kasvatuksen periaatteita, jotka on otettu koulutussuunnittelun lähtökohdaksi. Siinä vertaillaan myös lyhyesti Unkarin ja Suomen aikuiskasvatusjärjestelmien historiallista taustaa, nykyistä organisaatiota sekä osallistujamääriä toisiinsa.

Kirjoittajan esittely

Jukka Tuomisto, Tampereen yliopisto
fil. lis., Tampereen yliopiston aikuiskasvatuksen vs. apulaisprofessori
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Feb 15, 1984
Viittaaminen
Tuomisto, J. (1984). Unkarin aikuiskasvatuksen teoreettisia ja käytännöllisiä lähtökohtia. Aikuiskasvatus, 4(1), 32–41. https://doi.org/10.33336/aik.96328