Aikuiskoulutus ja matemaattis-luonnontieteellinen perussivistys
Avainsanat:
aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], matematiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p3160], luonnontieteet [http://www.yso.fi/onto/yso/p6227], sivistys [http://www.yso.fi/onto/yso/p14979], oppimateriaali [http://www.yso.fi/onto/yso/p157], työväenopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p12167], vapaa sivistystyö [http://www.yso.fi/onto/yso/p12170], opetussuunnitelmat [http://www.yso.fi/onto/yso/p5140], perussivistys
Abstrakti
Matemaattis-luonnontieteellisten aineiden opiskelua aikuiskoulutuksen piirissä tulisi vahvistaa. Olisi laadittava tavoitteellinen opetussuunnitelma. Ao. aineiden päätoimisia opettajanvirkoja tulisi kansalais- ja työväenopistoissa lisätä. Opiskelun työtapoja ja materiaaleja pitäisi kehittää. Matemaattis-luonnontieteellisen perussivistyksen komitea esittää edellä mainittuja keinoja ja monia muitakin matemaattis-luonnontieteellisen sivistyksen vahvistamiseksi aikuisopiskelussa.
Viittaaminen
Markkanen, T. (1989). Aikuiskoulutus ja matemaattis-luonnontieteellinen perussivistys. Aikuiskasvatus, 9(3), 115–116. https://doi.org/10.33336/aik.96628