Tiedonkäsityksen muutos ja opettajakoulutus?

  • Seppo Peisa Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
  • Paula Kinnunen Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
Avainsanat: tiedonkäsitys [http://www.yso.fi/onto/yso/p16981], ammatillinen opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p12051], työtoiminta [http://www.yso.fi/onto/yso/p18056],

Abstrakti

Artikkelissa tarkastellaan, millaiseen tietoon nykyinen työtoiminta voi pohjata ja millaista oppimista työtoiminta edellyttää. Artikkelissa on kuvattu lisäksi Suomen Liikemiesten Kauppaopistossa opettajakoulutuksen yhteydessä kehiteltyjä työvälineitä, joiden avulla opettaja pystyy suunnittelemaan opetustaan niin, että työtoimintaan perustuva tiedonkäsitys tulisi oppimisesta parhaiten otettua huomioon. Kirjoittajat toivovat entistä enemmän keskustelua käytävän tiedonkäsityksestä. Oppimisen/opetuksen ilmentämä tiedonkäsitys on seikka, joka tulisi ottaa huomioon tehtäessä koulupoliittisia päätöksiä. Erityisen tärkeää on käydä tätä keskustelua siten, että keskustellaan opetuksen mahdollisimman konkreettisella tasolla.

Kirjoittajien biografiat

Seppo Peisa, Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
ammattikasvatuksen yliopettaja, Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
Paula Kinnunen, Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
iltaosaston apulaisrehtori, Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 1990
Viittaaminen
Peisa, S., & Kinnunen, P. (1990). Tiedonkäsityksen muutos ja opettajakoulutus?. Aikuiskasvatus, 10(4), 228–233. https://doi.org/10.33336/aik.96709