Kognitiivinen työpajatyöskentely

Sovellutuksena tietokoneavusteinen oppiminen

  • H. F. M. de Bruijn Universiteit Twente (UT)
Avainsanat: väitöskirjat [http://www.yso.fi/onto/yso/p11614], aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], tietokoneavusteinen opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p17867]

Abstrakti

Kun verrataan nykyisiä aikuiskasvatuksen teorioita Collinsin, Brownin ja Newmanin (1989) esittämään kognitiivisen työpajatyöskentelyn lähestymistapaan, käyvät eräät yhtäläisyydet ilmeisiksi. Näitä yhtäläisyyksiä havaitaan suhteessa opetussisältöön, menetelmiin, etenemisjärjestykseen ja oppimisprosessin sosiologisiin ja sosiaalisiin tekijöihin. Kognitiivisen työpajatyöskentelyn lähestymistapa soveltuu aikuisille suunnattavan tietokoneavusteisen opetuksen kehittämiseen sekä edistää tutkimusta, jossa pyritään selvittämään tietokoneavusteisen oppimisen säännönmukaisuuksia.

Kirjoittajan esittely

H. F. M. de Bruijn, Universiteit Twente (UT)

Twente-yliopisto, Enschede, Alankomaat

Viittaaminen
de Bruijn, H. F. M. (1992). Kognitiivinen työpajatyöskentely: Sovellutuksena tietokoneavusteinen oppiminen. Aikuiskasvatus, 12(4), 203–209. https://doi.org/10.33336/aik.96840