Laadun arviointi yliopistollisessa täydennyskoulutuksessa
Avainsanat:
yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], täydennyskoulutuskeskukset [http://www.yso.fi/onto/yso/p17181], täydennyskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6266], laadunvalvonta [http://www.yso.fi/onto/yso/p2720], laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029], koulutuksen laatu,
Abstrakti
Artikkelissa tarkastellaan, miksi koulutustoimintaa on arvioitu, mitä koulutuksen laadulla voidaan ylipäätään tarkoittaa ja mihin laadun arviointi kohdistuu. Kirjoittaja esittää erilaisia näkökulmia koulutuksen laadun arviointiin. Vaikka joitakin laadun alueita voidaan mitata määrällisesti, on turvauduttava myös laadullisiin arviointeihin. Kirjoittaja muistuttaa myös Demingin esittämästä ajatuksesta: meidän tulisi luopua myytistä, jonka mukaan kaikki tärkeä toiminta pitäisi olla mitattavissa.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 1993
Viittaaminen
Hämäläinen, K. (1993). Laadun arviointi yliopistollisessa täydennyskoulutuksessa. Aikuiskasvatus, 13(4), 238–242. https://doi.org/10.33336/aik.96905