Laadun arviointi yliopistollisessa täydennyskoulutuksessa

  • Kauko Hämäläinen Helsingin yliopiston Vantaan täydennyskoulutuslaitos
Avainsanat: yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], täydennyskoulutuskeskukset [http://www.yso.fi/onto/yso/p17181], täydennyskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6266], laadunvalvonta [http://www.yso.fi/onto/yso/p2720], laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029], koulutuksen laatu,

Abstrakti

Artikkelissa tarkastellaan, miksi koulutustoimintaa on arvioitu, mitä koulutuksen laadulla voidaan ylipäätään tarkoittaa ja mihin laadun arviointi kohdistuu. Kirjoittaja esittää erilaisia näkökulmia koulutuksen laadun arviointiin. Vaikka joitakin laadun alueita voidaan mitata määrällisesti, on turvauduttava myös laadullisiin arviointeihin. Kirjoittaja muistuttaa myös Demingin esittämästä ajatuksesta: meidän tulisi luopua myytistä, jonka mukaan kaikki tärkeä toiminta pitäisi olla mitattavissa.

Kirjoittajan esittely

Kauko Hämäläinen, Helsingin yliopiston Vantaan täydennyskoulutuslaitos
johtaja; Aikuiskasvatuksen päätoimittaja, Helsingin yliopiston Vantaan täydennyskoulutuslaitos
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
joulu 1, 1993
Viittaaminen
Hämäläinen, K. (1993). Laadun arviointi yliopistollisessa täydennyskoulutuksessa. Aikuiskasvatus, 13(4), 238–242. https://doi.org/10.33336/aik.96905