Tietoa ja taitoa toisen asteen verkko-opetukseen
Abstract
Siirtyminen perinteisestä opetuksesta verkko-opetukseen ei käy käden käänteessä. Paine lisääntyvään tieto- ja viestintäteknologian ja verkon opetuskäyttöön kuitenkin kasvaa. Verkko-opetus ja -opiskelu edellyttävät opettajilta uusia tapoja opettaa, mutta ne vaativat myös opiskelijoilta uusia tyylejä oppia. Tarvitaan virtuaalisia opetus- ja opiskelutaitoja. Kirjoituksessa kerrotaan Keski-Suomen Opinpolku projektista ja sen jälkivaiheista. Opinpolku tarjosi opettajille vierikoulusta, jonka tavoitteena oli kohentaa didaktisia perustaitoja tietotekniikan opetuskäytössä. Haasteina ovat opettajien ajankäyttö, verkkodidaktiikka ja tekniikka.
Section
Näkökulmia käytäntöön
Published
Sep 15, 2007
How to Cite
Huttunen, U. (2007). Tietoa ja taitoa toisen asteen verkko-opetukseen. Aikuiskasvatus, 27(3), 213–217. https://doi.org/10.33336/aik.93768