Hyvä isäntä vai kehno renki
kriittisiä näkökulmia verkkopedagogiikkaan
Avainsanat:
verkkopedagogiikka, verkko-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6621], opetusteknologia [http://www.yso.fi/onto/yso/p4418]
Abstrakti
Teknisten innovaatioiden asemasta käydään ikuista polemiikkia: Määräävätkö ne ihmistä vai ihminen niitä? Ovatko niiden sovellutukset enemmän hyödyksi vai vahingoksi? Tekniikka on vain ihmisen pidennetty käsivarsi. Tässä artikkelissa kirjoittaja tarkastelee verkkopedagogiikan kritiikkiä neljästä näkökulmasta. Ne ovat Neil Postmanin kritiikki, opetussuunnitelmat, sosiaalisen syrjäytyminen sekä opetuksen rationaalisuus.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Feb 15, 2003
Viittaaminen
Kiilakoski, T. (2003). Hyvä isäntä vai kehno renki: kriittisiä näkökulmia verkkopedagogiikkaan. Aikuiskasvatus, 23(1), 28–36. https://doi.org/10.33336/aik.93453