Tietoa ja taitoa toisen asteen verkko-opetukseen
Avainsanat:
verkko-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6621], verkkokurssit, verkko-oppimateriaali
Abstrakti
Siirtyminen perinteisestä opetuksesta verkko-opetukseen ei käy käden käänteessä. Paine lisääntyvään tieto- ja viestintäteknologian ja verkon opetuskäyttöön kuitenkin kasvaa. Verkko-opetus ja -opiskelu edellyttävät opettajilta uusia tapoja opettaa, mutta ne vaativat myös opiskelijoilta uusia tyylejä oppia. Tarvitaan virtuaalisia opetus- ja opiskelutaitoja. Kirjoituksessa kerrotaan Keski-Suomen Opinpolku projektista ja sen jälkivaiheista. Opinpolku tarjosi opettajille vierikoulusta, jonka tavoitteena oli kohentaa didaktisia perustaitoja tietotekniikan opetuskäytössä. Haasteina ovat opettajien ajankäyttö, verkkodidaktiikka ja tekniikka.
Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
Sep 15, 2007
Viittaaminen
Huttunen, U. (2007). Tietoa ja taitoa toisen asteen verkko-opetukseen. Aikuiskasvatus, 27(3), 213–217. https://doi.org/10.33336/aik.93768