Snellmanin sivistyskäsitys jatkuvan oppimisen ja työorganisaatioiden kehittämisen lähtökohtana ja haasteena

Avainsanat: J. V. Snellman, sivistys, jatkuva oppiminen, kompetenssit, oppimisympäristö, kehittäminen, työ

Abstrakti

Snellmanilainen sivistyskäsite syventää keskustelua jatkuvasta oppimisesta. Se kuitenkin edellyttää uudenlaisia tutkimusavusteisia menetelmiä ja oppimisympäristöjä, joissa työntekijät, kehittäjät ja johtajat yhdessä kehittävät työtään ja osaamistaan ja tuottavat ratkaisuja ongelmiin.

Kirjoittajien biografiat

Anu Kajamaa, Oulun yliopisto

FT, professori, jatkuva oppiminen, kasvatustieteiden tiedekunta

 

 

Juha Tuunainen, Oulun yliopisto

VTT, professori, organisaatiokäyttäytyminen, Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu

 

 

Osasto
Kommentti
Julkaistu
loka 5, 2021
Viittaaminen
Kajamaa, A., & Tuunainen, J. (2021). Snellmanin sivistyskäsitys jatkuvan oppimisen ja työorganisaatioiden kehittämisen lähtökohtana ja haasteena. Aikuiskasvatus, 41(3), 278–282. https://doi.org/10.33336/aik.111586