Kehittävä kokonaisarviointi monimuoto-opetuksessa

aikuiskasvatuksen cl-opintoja avoimessa yliopistossa

  • Jukka Tuomisto Tampereen yliopisto
  • Rainer Aaltonen Tampereen yliopisto
  • Tiina Front Tampereen yliopisto
  • Päivi Mäkinen Tampereen yliopisto
  • Eero Pantzar Tampereen yliopisto
  • Sari Poikela Tampereen yliopisto
Avainsanat: aikuisopiskelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p10753], opetuksen kehittäminen, koulutuksen laatu, laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029], monimuoto-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p14924], avoin korkeakoulu [http://www.yso.fi/onto/yso/p15998], arviointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p7413], koulutustarjonta [http://www.yso.fi/onto/yso/p9235], avoin yliopisto [http://www.yso.fi/onto/yso/p10855], täydennyskoulutuskeskukset [http://www.yso.fi/onto/yso/p17181]

Abstrakti

Monimuoto-opetus on osoittautunut sopivaksi menetelmien yhdistelmäksi avoimessa korkeakouluopiskelussa. Erityisen hyvin se soveltuu aikuisopiskelijoille, jotka haluavat jatkaa aiempia opintojaan mahdollisimman joustavalla tavalla. Onkin toivottavaa, että ”avoimen” kokeilut ovat huomenna arkipäivää kaikkien yliopistoissa opiskelevien keskuudessa.

Kirjoittajien biografiat

Jukka Tuomisto, Tampereen yliopisto

apulaisprofessori, kasvatustieteen laitos, Tampereen yliopisto

Rainer Aaltonen, Tampereen yliopisto

päätoiminen tuntiopettaja, Tampereen yliopiston täydennyskoulutuslaitos TYT

Tiina Front, Tampereen yliopisto

suunnittelija, Tampereen yliopiston täydennyskoulutuslaitos TYT

Päivi Mäkinen, Tampereen yliopisto

tuntiopettaja, Tampereen yliopiston täydennyskoulutuslaitos TYT

Eero Pantzar, Tampereen yliopisto

dosentti, yliasistentti, kasvatustieteen laitos, Tampereen yliopisto

Sari Poikela, Tampereen yliopisto

suunnittelija, Tampereen yliopiston täydennyskoulutuslaitos TYT

Osasto
Kokemuksia koulutuksesta
Julkaistu
touko 15, 1997
Viittaaminen
Tuomisto, J., Aaltonen, R., Front, T., Mäkinen, P., Pantzar, E., & Poikela, S. (1997). Kehittävä kokonaisarviointi monimuoto-opetuksessa: aikuiskasvatuksen cl-opintoja avoimessa yliopistossa. Aikuiskasvatus, 17(2), 115–122. https://doi.org/10.33336/aik.92439