Uudet oppimisympäristöt

Avainsanat: oppimisympäristö [http://www.yso.fi/onto/yso/p4835], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p2630], oppimisalustat [http://www.yso.fi/onto/yso/p26951]

Abstrakti

Tässä artikkelissa etsitään käsitteellistä jäsennystä oppimisympäristöjä koskevaan keskusteluun. Keskeisenä tarkastelukulmana on oppimisympäristön käsite, jota tarkastellaan sen osatekijöiden – fyysisen, sosiaalisen, didaktisen ja teknisen avulla. Avoin oppimisympäristö nähdään yläkäsitteenä, jonka alle erilaiset erityistapaukset, kuten kontekstuaaliset, virtuaaliset ja modernit oppimisympäristöt asettuvat.

Kirjoittajien biografiat

Jyri Manninen, Helsingin yliopisto

dosentti, projektijohtaja, aikuiskoulutuskeskus, Helsingin yliopisto

Senja Pesonen, Helsingin yliopisto

kasvat. yo.

tutkimusavustaja, aikuiskoulutuskeskus, Helsingin yliopisto

Osasto
Artikkelit
Julkaistu
joulu 1, 1997
Viittaaminen
Manninen, J., & Pesonen, S. (1997). Uudet oppimisympäristöt. Aikuiskasvatus, 17(4), 267–274. https://doi.org/10.33336/aik.92461