Konstruktivistisen ja perinteisen oppimisympäristön vertailu yliopistossa

  • Päivi Tynjälä Jyväskylän yliopisto
Avainsanat: yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], oppimisympäristö [http://www.yso.fi/onto/yso/p4835], konstruktivismi [http://www.yso.fi/onto/yso/p8498], oppimistulokset [http://www.yso.fi/onto/yso/p8587]

Abstrakti

Opetuksen laatu on ollut viime vuosina yleinen puheenaihe maamme yliopistoissa ja korkeakouluissa. Asiaan ovat kiinnittäneet huomiota kaikki keskeiset tahot: yliopisto-opettajat ja heidän etujärjestönsä, opiskelijajärjestöt, työnantajien edustajat sekä yliopistojen ulkopuoliset arvioitsijat. Vallitsee yksimielisyys siitä, että opetuksen kehittäminen ja opetuksen arvostuksen lisääminen on yliopistoyhteisön keskeisiä tehtäviä. – Päivi Tynjälän väitöskirja Towards expert know-ledge? A comparison between a constructivist and a traditiona! learning environment in university tarkistettiin 21.6.1999 Jyväskylän yliopistossa. Vastaväittäjänä toimi professori Erno Lehtinen Turun ylioistosta ja kustoksena professori Jorma Kuusinen.

Osasto
Uutta tutkimuksesta
Julkaistu
syys 15, 1999
Viittaaminen
Tynjälä, P. (1999). Konstruktivistisen ja perinteisen oppimisympäristön vertailu yliopistossa. Aikuiskasvatus, 19(3), 257–262. https://doi.org/10.33336/aik.93239