Naisyrittäjien toisenlainen todellisuus

  • Paula Kyrö
Avainsanat: fenomenografia, yrittäjyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p1182], naiset [http://www.yso.fi/onto/yso/p16991], tutkimus, tutkimusmenetelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p415]

Abstrakti

Viimeaikainen naisyrittäjyystutkimus on kyseenalaistanut yrittäjyystutkimuksen luoman käsityksen menestyksestä ja esittänyt, että naisyrittäjyystutkimusta tulisi tehdä naisten omista lähtökohdista. Tässä kerrottavassa tutkimuksessa pyritään lähestymään naisten erilaisia näkemyksiä yrittäjyydestään fenomenografian avulla. Ensimmäisessä vaiheessa fenomenografian ajatuksia sovelletaan perinteistä poiketen kollektiiviseen näkemykseen naisyrittäjyyden tutkimuksesta aineistona aiemmat tutkimukset. Toisessa vaiheessa aineistoina käytetään naisyrittäjien kirjoittamia tarinoita omasta yrittäjyydestään.
Viittaaminen
Kyrö, P. (2004). Naisyrittäjien toisenlainen todellisuus. Aikuiskasvatus, 24(4), 295–308. https://doi.org/10.33336/aik.93583