Vähän koulutetut aikuiset ja Noste

kokemuksia koulutusinnovaatiosta

  • Jonna Tossavainen
  • Kirsti Hulkari
Avainsanat: aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], koulutusohjelmat, vaikuttavuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1655]

Abstrakti

Vuonna 2003 käynnistynyttä Noste-koulutusohjelmaa voidaan pitää valtiollisena interventiona, positiivisen diskriminaation muotona tai sosiaalisena innovaationa vähän koulutettujen aikuisten koulutustason nostamiseksi. Innovaatioksi Noste-ohjelma voidaan tulkita siihen sisältyvien uusien toimintamallisen ja käytäntöjen vuoksi. Artikkelissa kuvatussa tutkimuksessa tarkastellaan Nosteen kaltaisen koulutusinnovaation leviämisen ehtoja matalasti koulutettujen keskuudessa kouluttajien, työnantajien ja opiskelijoiden itsensä kokemana.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
helmi 15, 2010
Viittaaminen
Tossavainen, J., & Hulkari, K. (2010). Vähän koulutetut aikuiset ja Noste: kokemuksia koulutusinnovaatiosta. Aikuiskasvatus, 30(1), 40–49. https://doi.org/10.33336/aik.93858