Vähän koulutetut aikuiset ja Noste
kokemuksia koulutusinnovaatiosta
Abstract
Vuonna 2003 käynnistynyttä Noste-koulutusohjelmaa voidaan pitää valtiollisena interventiona, positiivisen diskriminaation muotona tai sosiaalisena innovaationa vähän koulutettujen aikuisten koulutustason nostamiseksi. Innovaatioksi Noste-ohjelma voidaan tulkita siihen sisältyvien uusien toimintamallisen ja käytäntöjen vuoksi. Artikkelissa kuvatussa tutkimuksessa tarkastellaan Nosteen kaltaisen koulutusinnovaation leviämisen ehtoja matalasti koulutettujen keskuudessa kouluttajien, työnantajien ja opiskelijoiden itsensä kokemana.
Section
Articles
Published
Feb 15, 2010
How to Cite
Tossavainen, J., & Hulkari, K. (2010). Vähän koulutetut aikuiset ja Noste: kokemuksia koulutusinnovaatiosta. Aikuiskasvatus, 30(1), 40–49. https://doi.org/10.33336/aik.93858