Ikääntyvien koulutus monimuotoistuvassa työelämässä

Avainsanat: aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], työkyky [http://www.yso.fi/onto/yso/p10214], työelämä [http://www.yso.fi/onto/yso/p16262], jatkuva koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p14966], ikääntyneet [http://www.yso.fi/onto/yso/p2433], henkilöstöjohtaminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p12871], henkilöstökoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p296], ikääntyminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p5056], ikääntyvät työntekijät [http://www.yso.fi/onto/yso/p4637], ikäpolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p21486], kouluttautuminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p21753], koulutusmahdollisuudet [http://www.yso.fi/onto/yso/p21754], henkilöstöpolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p5493], osaaminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p8343], julkinen talous [http://www.yso.fi/onto/yso/p942]

Abstrakti

Kouluttautuminen ja oppimismahdollisuudet voivat pitää yllä työkykyä ja yleistä aktiivisuutta, mikäli työt ja koulutus osataan organisoida työntekijöiden edellytysten ja tarpeiden mukaisiksi. Paneudumme tässä artikkelissa ikääntyvien (45–54-vuotiaat) ja ikääntyneiden (55–64-vuotiaat) oppimis- ja koulutusmahdollisuuksiin työelämässä.

Kirjoittajien biografiat

Heikki Silvennoinen, Turun yliopisto

Professori, kasvatustieteiden laitos, Turun yliopisto

Hanna Nori, Turun yliopisto

tutkijatohtori, kasvatustieteiden laitos, Turun yliopisto

Osasto
Artikkelit
Julkaistu
syys 15, 2012
Viittaaminen
Silvennoinen, H., & Nori, H. (2012). Ikääntyvien koulutus monimuotoistuvassa työelämässä. Aikuiskasvatus, 32(3), 177–189. https://doi.org/10.33336/aik.93990