Opettajankouluttajat ristiriitaisten vaateiden keskellä : yksilön ja organisaation välisiä jännitteitä

Avainsanat: kilpailudiskurssi, koulutuspolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p249], opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746], korkeakoulupolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p6796], kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], lektiot, lectio præcursoria, koulutussuunnittelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p9232], sosiokulttuuriset tekijät [http://www.yso.fi/onto/yso/p21870], ammatti-identiteetti [http://www.yso.fi/onto/yso/p12894]

Abstrakti

Opettajankouluttajien oman ammatillisen kehittymisen ja opettajankoulutuslaitoksen kehittymisen välillä vallitsee ristiriita. Aineryhmien olematon yhteistyö vaikuttaa opettajankoulutuksen toteuttamiseen ja heijastuu vahvasti myös opiskelijoihin. Opettajankouluttajat kuvaavat omaa organisaatiotaan vanhoihin tapoihinsa kangistuneeksi ja hitaasti kehittyväksi. Muutosta jarruttaa sisäinen kilpailu. – Päivi Hökän väitöstutkimus Teacher educators amid conflicting demands : tensions between individual and organizational development (Jyväskylän yliopisto 2012).

Osasto
Näkökulmia tutkimukseen
Julkaistu
syys 15, 2012
Viittaaminen
Hökkä, P. (2012). Opettajankouluttajat ristiriitaisten vaateiden keskellä : yksilön ja organisaation välisiä jännitteitä. Aikuiskasvatus, 32(3), 225–229. https://doi.org/10.33336/aik.93996