Järjestömuotoista vertaisoppimista vapaassa sivistystyössä : tapaus opintokerhot

  • Marion Fields
Avainsanat: käytäntöyhteisöt, vapaa sivistystyö [http://www.yso.fi/onto/yso/p12170], elinikäinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p6262], vertaisoppiminen, oma-apuryhmät, opintokerhot [http://www.yso.fi/onto/yso/p17706], kokemustieto, aikuisopiskelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p10753]

Abstrakti

Vertaisoppiminen voidaan määritellä keskenään tasa-arvoisessa suhteessa olevien henkilöiden välisessä vuorovaikutuksessa tapahtuvaksi oppimiseksi. Se on aidosti sosiaalinen oppimisen muoto, koska oppijalla tulee aina olla kumppani, vertainen, jota vasten hän voi peilata omia ajatuksiaan ja jonka kanssa yhteistyössä hän voi omaksua uusia tietoja, taitoja ja asenteita. Aikuisten vertaisoppimisen tutkimus on pitkälti keskittynyt muuan muassa työssäoppimiseen.
Osasto
Näkökulmia tutkimukseen
Julkaistu
touko 15, 2013
Viittaaminen
Fields, M. (2013). Järjestömuotoista vertaisoppimista vapaassa sivistystyössä : tapaus opintokerhot. Aikuiskasvatus, 33(2), 140–145. https://doi.org/10.33336/aik.94038