Vanhusten oppiminen psykologisen tutkimuksen valossa
Avainsanat:
ikääntyneet [http://www.yso.fi/onto/yso/p2433], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], oppimiskäsitykset [http://www.yso.fi/onto/yso/p6332], elinikäinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p6262], muisti (kognitio) [http://www.yso.fi/onto/yso/p2607], oppimiskyky [http://www.yso.fi/onto/yso/p11792], aikuisopiskelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p10753], opiskelumotivaatio [http://www.yso.fi/onto/yso/p19163], informaatioteoriat [http://www.yso.fi/onto/yso/p14427], positivismi [http://www.yso.fi/onto/yso/p2927],
Abstrakti
Artikkeli on katsaus vanhusten oppimista käsittelevään tutkimukseen, ja siinä kuvataan tutkimuslähtökohtien ja -menetelmien sekä tulosten kehitystä. Artikkelissa katsotaan tähänastisen oppimistutkimuksen diskriminoineen vanhuksia. Nyt tarvitaan uusia laajempia tutkimusmetodeja, jotka antavat laajempaa tietoa ihmisen koko elämänkaaren aikaisesta kehityksestä.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Feb 15, 1983
Viittaaminen
Ruth, J.-E. (1983). Vanhusten oppiminen psykologisen tutkimuksen valossa. Aikuiskasvatus, 3(1), 9–14. https://doi.org/10.33336/aik.96264