Opetustapahtuman tutkimus aikuiskasvatuksessa

  • Horst Siebert Universität Hannover
Avainsanat: aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], opetustilanne [http://www.yso.fi/onto/yso/p569], aikuisopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p13283], oppimisprosessi [http://www.yso.fi/onto/yso/p5103], empiirinen tutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p16936], tutkimusmenetelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p415], toimintatutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p182]

Abstrakti

Artikkeli on katsaus Saksan liittotasavallassa suoritettuihin opetustapahtumaan kohdistuneisiin tutkimuksiin. Artikkelissa käsitellään tekijöitä, jotka ovat olleet syinä tutkimusten epäonnistumisiin ja tulosten vähämerkityksellisyyteen erityisesti käytännön aikuiskasvatuksen kannalta. Lopuksi esitellään aikuisopetuksen tutkimustuloksia sekä toimenpiteitä, joilla tutkimusten toteutusta voidaan kehittää.

Kirjoittajan esittely

Horst Siebert, Universität Hannover

fil.tri., Hannoverin yliopiston aikuiskasvatuksen professori

Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 1983
Viittaaminen
Siebert, H. (1983). Opetustapahtuman tutkimus aikuiskasvatuksessa. Aikuiskasvatus, 3(4), 148–154. https://doi.org/10.33336/aik.96305