Aikuisten tieteellisen järkeilyn edellytyksistä
Avainsanat:
ajattelu {http://www.yso.fi/onto/yso/p6007], järkeily [http://www.yso.fi/onto/yso/p6005], tieteellinen ajattelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p7836], empiirinen tutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p16936],
Abstrakti
Artikkelissa nähdään tieteellinen järkeily ajatteluksi, joka kykenee jäsentämään ajattelun kohteen useiden erilaisten asioiden kantajana. Artikkelissa tarkastellaan menetelmiä, joilla tieteellistä järkeilyä ja sen edellytyksiä on mitattu sekä näiden kokeiden tuloksia. Ajattelun opettaminen nähdään aikuiskasvatuksessa välttämättömäksi.
Viittaaminen
Hautamäki, J. (1983). Aikuisten tieteellisen järkeilyn edellytyksistä. Aikuiskasvatus, 3(4), 159–161. https://doi.org/10.33336/aik.96307