Aikuisten tieteellisen järkeilyn edellytyksistä

  • Jarkko Hautamäki Kehitysvammaliitto
Avainsanat: ajattelu {http://www.yso.fi/onto/yso/p6007], järkeily [http://www.yso.fi/onto/yso/p6005], tieteellinen ajattelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p7836], empiirinen tutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p16936],

Abstrakti

Artikkelissa nähdään tieteellinen järkeily ajatteluksi, joka kykenee jäsentämään ajattelun kohteen useiden erilaisten asioiden kantajana. Artikkelissa tarkastellaan menetelmiä, joilla tieteellistä järkeilyä ja sen edellytyksiä on mitattu sekä näiden kokeiden tuloksia. Ajattelun opettaminen nähdään aikuiskasvatuksessa välttämättömäksi.

Kirjoittajan esittely

Jarkko Hautamäki, Kehitysvammaliitto
fil.lis., Kehitysvammaliiton tutkimusyksikön johtaja
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 1983
Viittaaminen
Hautamäki, J. (1983). Aikuisten tieteellisen järkeilyn edellytyksistä. Aikuiskasvatus, 3(4), 159–161. https://doi.org/10.33336/aik.96307