Uudet oppimisympäristöt

Abstract

Tässä artikkelissa etsitään käsitteellistä jäsennystä oppimisympäristöjä koskevaan keskusteluun. Keskeisenä tarkastelukulmana on oppimisympäristön käsite, jota tarkastellaan sen osatekijöiden – fyysisen, sosiaalisen, didaktisen ja teknisen avulla. Avoin oppimisympäristö nähdään yläkäsitteenä, jonka alle erilaiset erityistapaukset, kuten kontekstuaaliset, virtuaaliset ja modernit oppimisympäristöt asettuvat.

Author Biographies

Jyri Manninen, Helsingin yliopisto

dosentti, projektijohtaja, aikuiskoulutuskeskus, Helsingin yliopisto

Senja Pesonen, Helsingin yliopisto

kasvat. yo.

tutkimusavustaja, aikuiskoulutuskeskus, Helsingin yliopisto

How to Cite
Manninen, J., & Pesonen, S. (1997). Uudet oppimisympäristöt. Aikuiskasvatus, 17(4), 267–274. https://doi.org/10.33336/aik.92461