Sosiaalityön koulutusintressit ja elinikäisen oppimisen periaate

  • Marjo Vuorikoski Tampereen yliopisto

Abstract

Suomen Akatemia käynnisti 1980-luvun lopulla elinikäisen oppimisen tutkimusohjelman, missä tuohon lupaavaan käsitteeseen haluttiin saada pitävämpi ote ja selvittää, mitä elinikäisen oppimisen periaate voisi merkitä koulutuksen oppimismahdollisuuksien kehittämisessä. Sen seurannaisena syntyi mm. väitöskirjatutkimus Sosiaalityön professionaalistuminen ja koulutus, missä tutkittiin sosiaalityöntekijöiden koulutuksen kehittymistä ja alan professionaalistumista kytkeytyneenä suomalaisen hyvinvointivaltion muotoutumiseen. Kiinnostuksen kohteiksi tutkimuksessa nousivat näin ollen sosiaalialan jatkokoulutus, täydennyskoulutus ja elinikäisen oppimisen periaate.
Section
Articles
Published
Feb 15, 2000
How to Cite
Vuorikoski, M. (2000). Sosiaalityön koulutusintressit ja elinikäisen oppimisen periaate. Aikuiskasvatus, 20(1), 33–42. https://doi.org/10.33336/aik.93264