Työssä oppiminen – reflektiivistä ja kontekstuaalista
Abstract
Työssä oppimisen tutkijat joutuvat ottamaan kantaa keskenään ristiriitaisiin työelämän kehityslinjoihin. Optimistisen näkemyksen mukaan perinteiset tuotanto-organisaatiot olisivat muuttumassa haasteellisia tehtäviä tarjoaviksi. Toisaalta erityisesti palvelualoilla mennään myös rutiininomaisempaan suuntaan, työtehtävien mcdonaldoitumiseen. Työssä oppimisen tutkijoiden on nostettava esiin myös ilmiöitä, jotka vähentävät tai jopa tekevät mahdottomaksi työssä tapahtuvan oppimisen ja kehittymisen.
Section
Articles
Published
Dec 1, 2000
How to Cite
Järvinen, A., & Poikela, E. (2000). Työssä oppiminen – reflektiivistä ja kontekstuaalista. Aikuiskasvatus, 20(4), 316–324. https://doi.org/10.33336/aik.93315