Tunteet aikuiskasvatustieteen tutkimuskohteeksi

  • Juha Varila

Abstract

Aikuiskasvatustieteessä ihminen on nähty ongelmattomana, sisäisesti ehjänä, itsenäisenä ja vahvana yksilönä. Tutkimuksen katveeseen on jäänyt ihmisen häilyvyys, heikkous ja hauraus. Tunteet ovat ajatteluun verrattuna huomattavan pakottavia. Ne eivät pääsääntöisesti ole ajattelun tuote, vaan tunteet tuottavat ja kohdistavat ajattelua. Tunteiden merkitys oppimiselle tulisikin nostaa aikuiskasvatustieteen tutkimuksen kohteeksi.
Section
Taustaksi teemaan
Published
May 15, 2004
How to Cite
Varila, J. (2004). Tunteet aikuiskasvatustieteen tutkimuskohteeksi. Aikuiskasvatus, 24(2), 92–101. https://doi.org/10.33336/aik.93548