Pedagoginen rakkaus ja ihmisen idea aikuiskasvatuksen haasteina

  • Simo Skinnari

Abstract

”Ihmisen idea on hukassa... Transmoderni ihminen tahtoo kokea elämän tarkoitukselliseksi, hän tahtoo elää kokonaisvaltaista elämää”, kirjoittaa Simo Skinnari filosofisessa esseetutkielmassaan. Hän etsii vaihtoehtoa uusliberalistiselle pedagogiikalle ja nostaa ihmisen ”idean” aikuiskasvatuksen keskiöön. Hän käsittelee vaihtoehtoisen pedagogiikan merkitystä tutkimukselle ja aikuiskasvatuksellisille käytännöille. Vastauksensa hän on koonnut puheenvuoron loppuun kolmeksi teesiksi.
Section
Näkökulmia tutkimukseen
Published
May 15, 2004
How to Cite
Skinnari, S. (2004). Pedagoginen rakkaus ja ihmisen idea aikuiskasvatuksen haasteina. Aikuiskasvatus, 24(2), 154–163. https://doi.org/10.33336/aik.93555