Aikuisopiskelun ohjauksesta : salmiakkimallin neljä peruskäsitettä

  • Kristiina Karjalainen
  • Leena Klemi
  • Lea Lonka
  • Juha-Matti Saksa

Abstract

Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa käynnistettiin talvella 2000 työssäkäyville aikuisille suunnattu digitaalisen viestintätekniikan ja tietojohtamisen maisteriohjelma. Tavoitteet asetettiin korkealle niin opiskelijoiden oppimisen, oppimisprosessien, tutkinnon suorittamisajan kuin uusien opintosuuntien kehittämisessä. Uusien prosessien rakentaminen vaati runsaasti työtä sekä yliopiston henkilökunnalta että aikuisopiskelijoilta, mikä näkyi myöhemmin projektin laadussa sekä tuloksellisuudessa. Esittelemme tässä koulutuksen järjestäjän näkökulmasta uuden, innovatiivisen ohjelman rakentamisessa käytettyjä aikuisopiskeluun liittyviä menetelmiä sekä opiskelijoiden kokemuksia.

Section
Näkökulmia käytäntöön
Published
Sep 15, 2004
How to Cite
Karjalainen, K., Klemi, L., Lonka, L., & Saksa, J.-M. (2004). Aikuisopiskelun ohjauksesta : salmiakkimallin neljä peruskäsitettä. Aikuiskasvatus, 24(3), 248–254. https://doi.org/10.33336/aik.93571