Päihdekuntoutuja kansanopisto-opiskelijana

Abstract

Puutteellisten opiskelun perustaitojen taustalla on useasti jo lapsena koulussa alkanut kielteisten oppimiskokemusten historia ja syrjäytymiskehitys. Kynnys opiskelun aloittamiseen voi olla todella korkea, jolloin koulutukseen hakeutuminen edellyttää erityistukea. Rekrytoidessamme päihdeongelmista kuntoutuvia koulutukseen korostamme mahdollisuutta saada vertaistukea myös elämäntavan muutokseen. Uskottavin ja tähän mennessä tuloksellisin rekrytointitapa on ollut oman kokemuksen omaavien vertaistyöntekijöiden henkilökohtainen kontakti ja perustelu asian ”kannattavuudesta”.

Section
Näkökulmia käytäntöön
Published
Feb 15, 2006
How to Cite
Kuusipalo, P. (2006). Päihdekuntoutuja kansanopisto-opiskelijana. Aikuiskasvatus, 26(1), 59–62. https://doi.org/10.33336/aik.93670