Supertohtoreita – miten niitä tehdään?
opetussuunnitelma tohtorinkoulutuksessa
Abstract
Tutkijankoulutuksesta käytävää keskustelua hallitsevat yhä määrällisiin kysymyksiin ja muotoseikkoihin liittyvät kysymykset. Koulutusprosessia ei ole juurikaan tarkasteltu oppimisen ja tutkimuksen näkökulmista. Tohtorin osaamisen ”toivelistasta” puuttuu miltei kokonaan opettamiseen liittyvä, koulutuksellinen ja konsultatiivinen osaaminen. Tarkastelemme tieteellistä jatkokoulutusta opetussuunnitelmatyön näkökulmasta. Viitekehyksenämme on kasvatuspsykologinen oppimisen tutkimus.
Section
Articles
Published
Dec 1, 2006
How to Cite
Pyhältö, K., & Soini, T. (2006). Supertohtoreita – miten niitä tehdään? opetussuunnitelma tohtorinkoulutuksessa. Aikuiskasvatus, 26(4), 304–315. https://doi.org/10.33336/aik.93721