Työn ongelmatilanteiden tulkinnat

ja muutoksen mahdollisuus opetustyössä

  • Annarita Koli

Abstract

Tarkastelen artikkelissa, miten työn kehittäminen etenee erään ammatillisen oppilaitoksen opettajien keskusteluissa. Tutkin, millaisia tulkintoja ja selityksiä opettajat antavat käytännön opetuksessa toistuvalle ongelmalle ja millaisia ratkaisuvaihtoehtoja erilaisiin tulkintoihin liitetään. Opetustyö muuttuu hitaasti monista kehittämisponnisteluista huolimatta, mutta voiko työyhteisö löytää ongelman jäsentämisen tapoja, jotka vievät kehittämistä eteenpäin?
How to Cite
Koli, A. (2011). Työn ongelmatilanteiden tulkinnat: ja muutoksen mahdollisuus opetustyössä. Aikuiskasvatus, 31(1), 25–34. https://doi.org/10.33336/aik.93909