Maailma muuttui
muuttuiko aikuiskasvatus?
Abstract
Olemme yksin oppimisen maailmassa. Oppimisen oletetaan lähtevän yksilöstä ja palaavan yksilöön. Mutta olisiko aikuiskasvatustieteessä täyskäännöksen paikka? Teoreettis-analyyttisesti oppiminen voidaan toki paikantaa ihmisen mieleen ja ajatteluun, identiteetin rakentuminen hänen sisimpäänsä. Arjen monimuotoisissa käytännöissä – tiede, taide, uskonto, talous, politiikka – oppiminen näyttäytyy kuitenkin vuorovaikutuksellisena osallisuutena ja toimintana historiallis-kulttuuris-sosiaalisesti rakentuneissa ja määrittyneissä käytännöissä.
Section
Näkökulmia tutkimukseen
Published
Feb 15, 2011
How to Cite
Salo, P. (2011). Maailma muuttui: muuttuiko aikuiskasvatus?. Aikuiskasvatus, 31(1), 35–44. https://doi.org/10.33336/aik.93910