Järjestömuotoista vertaisoppimista vapaassa sivistystyössä : tapaus opintokerhot
Abstract
Vertaisoppiminen voidaan määritellä keskenään tasa-arvoisessa suhteessa olevien henkilöiden välisessä vuorovaikutuksessa tapahtuvaksi oppimiseksi. Se on aidosti sosiaalinen oppimisen muoto, koska oppijalla tulee aina olla kumppani, vertainen, jota vasten hän voi peilata omia ajatuksiaan ja jonka kanssa yhteistyössä hän voi omaksua uusia tietoja, taitoja ja asenteita. Aikuisten vertaisoppimisen tutkimus on pitkälti keskittynyt muuan muassa työssäoppimiseen.
Section
Näkökulmia tutkimukseen
Published
May 15, 2013
How to Cite
Fields, M. (2013). Järjestömuotoista vertaisoppimista vapaassa sivistystyössä : tapaus opintokerhot. Aikuiskasvatus, 33(2), 140–145. https://doi.org/10.33336/aik.94038