Opinnäytetyön ohjaaminen ja opiskelijan motivaatio

esimerkkinä sosiaalialan aikuisopiskelijan opinnäytetyö

  • Mika Alavaikko

Abstract

”Oli ohjaus ohjaajan ja opinnäytetyön tekijän välistä yksilöohjausta tai ryhmässä tapahtuvaa, on sen tärkein anti ohjausprosessissa syntyvä tietoisuus siitä, että joku muu – ohjaaja, vertaisryhmä – seuraa ja on tietoinen kokijan omasta prosessista. Tämän tietoisuuden merkitys on huomattavasti suurempi kuin mikään tiedollisen ohjauksen merkitys”, kirjoittaa Mika Alavaikko artikkelissaan. Hän tarkastelee erityisesti opiskelijan motivaatiota.
Section
Näkökulmia käytäntöön
Published
Sep 15, 2009
How to Cite
Alavaikko, M. (2009). Opinnäytetyön ohjaaminen ja opiskelijan motivaatio: esimerkkinä sosiaalialan aikuisopiskelijan opinnäytetyö. Aikuiskasvatus, 29(3), 206–213. https://doi.org/10.33336/aik.94197