Aikuiskasvatuksen tehtäväalueet
Abstract
Tehtäväluokitusten kansainvälinen vertailu osoittaa, että eri maissa on päädytty pitkälle yhdenmukaiseen keskeisten tehtäväkategorioiden erotteluun. Suomessa kritiikkiä aiheuttanut aikuiskoulutuskomitean nelijako ei siten ole olennaisesti uusi eikä poikkeuksellinen. Kirjoittaja kysyy, mitkä ovat luokitusten jäsentelyperusteet ja päätyy käsitykseen, että tehtävien jäsentyminen lähtee aikuisen elämänalueista, joiden mukaan opintotavoitteet eriytyvät. Kirjoitus on tarkoitettu pohjustukseksi harrastusopintojen käsitteen pohdinnalle, johon tekijän on tarkoitus palata eri artikkelissa.
How to Cite
Alanen, A. (1981). Aikuiskasvatuksen tehtäväalueet. Aikuiskasvatus, 1(1), 15–19. https://doi.org/10.33336/aik.96169