Unkarin aikuiskasvatuksen teoreettisia ja käytännöllisiä lähtökohtia

  • Jukka Tuomisto Tampereen yliopisto

Abstract

Artikkelissa esitellään Unkarin aikuiskasvatuksen asemaa yliopistollisena oppiaineena, tutkimusalueena ja käytännön toimintamuotona. Lisäksi selvitetään aikuiskasvatuksen peruskäsitteistöä ja niitä jatkuvan kasvatuksen periaatteita, jotka on otettu koulutussuunnittelun lähtökohdaksi. Siinä vertaillaan myös lyhyesti Unkarin ja Suomen aikuiskasvatusjärjestelmien historiallista taustaa, nykyistä organisaatiota sekä osallistujamääriä toisiinsa.

Author Biography

Jukka Tuomisto, Tampereen yliopisto
fil. lis., Tampereen yliopiston aikuiskasvatuksen vs. apulaisprofessori
Section
Articles
Published
Feb 15, 1984
How to Cite
Tuomisto, J. (1984). Unkarin aikuiskasvatuksen teoreettisia ja käytännöllisiä lähtökohtia. Aikuiskasvatus, 4(1), 32–41. https://doi.org/10.33336/aik.96328