Tarvitaanko korkea-asteen täydennyskoulutuksessa omaa didaktiikkaa?

  • Tapio Varmola Tampereen yliopisto

Abstract

Artikkelissa esitellään korkea-asteen täydennyskoulutuksen didaktisen kehittelyn suuntaa lähinnä suomalaisten esimerkkien pohjalta. Artikkelissa painotetaan koulutettavan näkökulman monipuolista huomioonottamista didaktisessa kehittelytyössä sekä vertaillaan didaktisen kehittelyn organisatorisia ehtoja. Artikkelissa arvioidaan, että suhteessa korkea-asteen perus- ja jatkokoulutukseen tarvitaan täydennyskoulutuksessa erilaista didaktista otetta, mutta yhtä oikeaa didaktiikkaa ei täydennyskoulutukseen ole kehitettävissä.

Author Biography

Tapio Varmola, Tampereen yliopisto
fil. lis., Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskuksen Seinäjoen toimipaikan koulutuspäällikkö
Section
Articles
Published
Feb 15, 1986
How to Cite
Varmola, T. (1986). Tarvitaanko korkea-asteen täydennyskoulutuksessa omaa didaktiikkaa?. Aikuiskasvatus, 6(1), 16–20. https://doi.org/10.33336/aik.96426