Aikuisdidaktisen tutkimuksen tila

empiirisen tiedon tilalle tieteellistä empiriaa

  • Ritva Jakku-Sihvonen Valtion koulutuskeskus

Abstract

Opetuksen tutkiminen on ongelmallista. Tässä artikkelissa tarkastellaan ongelmia, joita syntyy mm. silloin kun psykologien, kasvatustieteilijöiden ja filosofien yhteistyö ei toimi sekä empiirisen tiedon tuottaminen on tärkeämpää kuin tieteellisen teorian kehittäminen. Tieteellisen dialogin vähäisyys myös osaltaan jarruttaa didaktisen tutkimuksen edistymistä.

Author Biography

Ritva Jakku-Sihvonen, Valtion koulutuskeskus
fil.tri, Valtion koulutuskeskuksen toimistopäällikkö
Section
Seminaari
Published
Sep 15, 1986
How to Cite
Jakku-Sihvonen, R. (1986). Aikuisdidaktisen tutkimuksen tila: empiirisen tiedon tilalle tieteellistä empiriaa. Aikuiskasvatus, 6(3), 129–132. https://doi.org/10.33336/aik.96456